Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bankovní karetní blackout, aneb technologie schopná zlikvidovat civilizaci jak ji známe.

Zamysleli jste se někdy nad tím co se stane, pokud Vám přestanou fungovat platební karty? Kam až může zajít snaha státu o zavedení neomezené kontroly nad finančními transakcemi svých občanů?

Nevím jestli jsem jen smolné dítě, ale se železnou pravidelností se mi stává, že pokud jdu kupovat nějaký spotřebič stanu se zrovna tím vyvoleným, dle propagačních materiálů dokonce snad jediným člověkem z desetitisíců dalších zákazníků, který si koupí zmetek. Dá se říci, že jsem si již na tuto skutečnost natolik zvykl, že zásadně si beru v práci volno i na další den po koupi, neboť je téměř 100%-ně jisté, že ten další den strávím reklamací výrobku.

Opravdu si nedělám legraci. Pokoušel jsem se toto prokletí i oblafnout, brát s sebou do krámu své přátele, nechal je předmět prohlédnout, otestovat, ale stejně jsem vždy doma, po pár hodinách provozu konstatoval, že dovolená je opět na místě.

Má přítelkyně se mi před pár lety smála, nevěřila, leč po koupi automatické pračky, která nám byla dovezena, instalována a odborně zapojena, tak hned při druhém praní začala vyhazovat pojistky, dělala se pod ní taková podivná louže a to jsem se ještě snažil nevnímat zvuk startujícího letadla, kdy na nás dokonce bouchali sousedé, že bych mohl tu sbíječku už vypnout. Technik, který přišel se dušoval, že nic takového ještě neviděl, že je prasklá celá vana pračky a dokonce bez dalších řečí uznal, že jsme pračku asi opravdu nevyhodili několikrát z okna, neboť jinak se nic takového prostě nemůže stát.

Ještě jeden příklad - tentokrát si opravdu nestěžuji, naopak šetřím a dá se říci, že jsem každý rok IN.

Rozhodl jsem se - dle hesla nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci - že tedy nesáhnu mezi ty z nižší cenové kategorie, ale koupím si zimní bundu koženou, s kožíškem, teplou a dokonce i značkovou v ceně několika tisíc korun. Žádný aušus ve slevě !!! Vydržela týden - pak se krásný kožíšek začal párat - naštěstí to nebylo vidět. Hrdě jsem na odiv vystavoval povrch a zimu v této bundě přežil. Snad kromě jedné drobné nepříjemnosti a to, že jsem musel mít bundu pořád na sobě, jinak by bylo vidět, jak se vevnitř rozpadla, bylo vše v pořádku. S prvním jarním sluníčkem jsem vyrazil do obchodu a zcela bez problému mi byly vráceny peníze, které jsem použil na podzim na koupi nové bundy - opět to dopadlo podobně, pro změnu se rozpadla kůže. Už je ale jaro, tak si skočím do obchodu pro peníze a budu se těšit jakou hezkou bundu si na podzim vyberu :).

A dostávám se k meritu věci. Platební karty.

Jako obchodní zástupce mám služební vůz a k němu jsem dostal i platební kartu CCS. Jezdím po celém kraji a jednou tankuji tady, podruhé zase o 100 kilometrů jinde. Natankoval jsem plnou nádrž, aby koníčci pod kapotou měli co papat a jdu k pokladně. Suverénně vytáhnu svou CCS kartu a na displeji se objevilo ERROR. Nevím jak vy, ale nějak jsem si už zvykl, že s sebou nosím většinou jen pár stovek a platební karty, takže mě poněkud polil ledový pot. Naštěstí se mnou jel kolega a ten měl hotovost, takže jsme to nějak splácali, ale schválně jsem se obsluhy ptal, co by se dělo, pokud bychom patřičnou sumu dohromady nedali. Bylo mi sděleno, že bych musel zůstat a počkat, až mi někdo peníze přiveze. Opravdu příjemná představa. Kdybych jel třeba do Prahy, byl z Olomouce, tak se to opravdu vyplatí.

Dnes mě ale dorazila další veselá příhoda. Jsem v supermarketu, dělám velký nákup, přijdu na pokladnu, nonšalantně kývnu na pokladní, že platím kartou a ejhle. Na displeji vyskočí PLATBA ZAMÍTNUTA. Nu což, v poklidu pokladní požádám, že to zkusíme ještě jednou - PLATBA ZAMÍTNUTA. Po šestém pokusu jsem to vzdal i já a potupně nechal zavolat vedoucí, nákup se nechal stornovat a já s prázdným vozíkem, pod nevrlými pohledy dalších zákazníků, se sklopeným zrakem co možná nejnenápadněji zmizel od pokladny.

Nedalo mi to.

Zamířil jsem k nejbližšímu bankomatu a vložil kartu.

Zadal PIN.

Zkontroloval zůstatek na účtu.

Vybral peníze.

Vše bez problému na první pokus.

Vrátil se k pokladně.

Požádal o svůj nákup, že tedy zaplatím hotově. Když jsem měl platit, tak pokladní říkám, "zkuste kartou!" a podivné - bez problému... na první pokus....

Celou cestu domů jsem pak přemítal nad tím, co by se stalo, pokud by se tenhle platební systém zhroutil, ať již díky hackerům, nebo nějaké systémové chybě. Co by se dělo dál? Hotovost už lidé u sebe nemají, karty by nefungovaly. Představa jak lidé berou banky útokem a vybírají své peníze musí být strašlivá noční můra pro všechny bankéře a myslím i pro stát. Run na banky je něco co během několika hodin zlikviduje ekonomiku jakékoliv země. Mít kontrolu nad všemi a nad vším je krásná věc, jenže může být i dvousečná ....

Pak se může stát, že se vrátíme k výměnnému obchodu.

Vítejte ve středověku ....

hezký večer

 

Autor: Ivo Gardavský | sobota 28.3.2015 20:45 | karma článku: 31,34 | přečteno: 2154x
  • Další články autora

Ivo Gardavský

Luskoun a Hřib

Zdá se Vám toto spojení poněkud nezvyklé? Tak to se velice mýlíte. A co třeba panda a luskoun? Taky ne? Tak schválně čtěte dál.

11.2.2020 v 16:25 | Karma: 29,76 | Přečteno: 755x | Diskuse| Společnost

Ivo Gardavský

To se ví ...

Mno, trošku s odstupem jednoho dne si dovolím podat svůj komentář na pořad "To se ví". Najdete v archivu ČT.

16.9.2019 v 19:24 | Karma: 37,21 | Přečteno: 1059x | Diskuse| Společnost

Ivo Gardavský

Youtube - pozor, pokud názor, tak až od osmnácti let

Tak jsem se docela dobře pobavil. Ostatně čekal jsem to, pokud člověk nejde s proudem, tak alespoň musí držet hubu, aby byl tolerován. A pokud neudělá ani jedno, tak jde proti němu a musí nést následky.

2.8.2019 v 17:11 | Karma: 25,74 | Přečteno: 528x | Diskuse| Společnost

Ivo Gardavský

Jak se z nic dělá sólokapr.

Od rána mě v rádiu pronásleduje naprosto neuvěřitelná skutečnost. Grafity na pražském mostě přes noc zmizelo.

29.7.2019 v 19:06 | Karma: 40,84 | Přečteno: 3883x | Diskuse| Společnost

Ivo Gardavský

Prague pride - kontroverzní téma

Tak nám to zase začne. Za pár dnů se v Praze objeví průvod polonahých žen i mužů, prezentujících některé ze svých 52 pohlaví.

24.7.2019 v 19:34 | Karma: 41,29 | Přečteno: 1988x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2231x
Mimo práce co mě živí, tak mě baví muzika, takže snad trochu skladatel, textař, muzikant.

Občas cítím potřebu se vyjádřit ke kontroverzním tématům.

Mimoto se snažím podívat na věcí jiným pohledem než všichni ostatní a třeba i nepříjemné zkušenosti obrátit v žert.

Zkrátka brát ten život s nadhledem.

A to přeji i Vám všem ostatním.

http://bandzone.cz/repass

Seznam rubrik