Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další výborný nápad EU

31. 05. 2017 20:23:37
Konečně se dočkáme spravedlivého zpoplatnění ježdění po dálnicích. EU totiž přichází s dalším geniálním nápadem.

V návrhu EU je momentálně zpoplatnění dálnic i pro osobní auta, ne tak jak doposud - tedy dálniční známkou - ale stejně jako u náklaďáků pomocí "mikrovlnky".

Pojďme se nad tím v rámci ČR trochu zamyslet.

Obchvaty měst a obcí se dělaly z důvodu převedení automobilové dopravy mimo centra obcí a měst. Pokud pomineme smog a hluk, jedním z hlavních důvodů je zejména čas. Tedy doba, která je nutná dopravit se z bodu A do bodu B. A je zcela jedno, zda se jedná o dopravu osobní, nebo dopravu firemní, leč mnohdy prováděnou osobními vozy.

Záměr je zcela jednoznačný. Vytahat z lidí (a firem) za každý kilometr ujetý na dálnici peníze a jak je i oficiálně přiznáváno, těch peněz dostat víc.

NU, snad, možná ... zamyslel bych se nad tím v případě, že by naše síť dálnic byla natolik kvalitní, že bych se z bodu B (tedy třeba z Brna) dostal do bodu P (tedy Prahy) za jakýchsi exkluzivních podmínek, které by mi měla cesta po dálnici umožňovat.

Bohužel u nás tomu tak není. Dálnice (tedy dle zkušenosti, protože na nich trávím poměrně hodně času) jsou naše "dálnice" řidiči spíše přirovnávány k panelkám a vzhledem k množství opravovaných úseků, kde nezřídka dochází k nehodám, se provoz často zastaví zcela.

To ovšem není jediný problém.EU jde o to sjednotit výběr mýtného pro celou EU.

Takže po dorovnávání platů řidičům projíždějícím přes země v EU které mají vyšší mzdu řidičů se tato má dorovnávat. (Je pravda, že chudší země se bouří a v současnosti se o tom jedná).

Ovšem nám jako zaměstnancům je často vyčítáno, že odmítáme jezdit za prací jinam. Ale pokud díky takovéto dopravě značnou část výdělku zaplatíme za dopravu, asi to příliš "migraci" za prací nepomůže.

Jistě o takovéto platbě za dálnice se můžeme bavit ve chvíli, kdy platy naše a platy třeba v Německu budou na stejné úrovni. Což nejsou.

Stejně tak, pokud kvalita dálnic bude také na stejné úrovni. Což také není.

Výsledkem tohoto nesmyslného zákona tedy bude přesný opak toho, proč se dálnice staví.

Měly by ulehčit dopravní situaci ve městech a obcích. Zlepšit kvalitu ovzduší, kvalitu života a zrychlit dopravu do zaměstnání.

Dojde ovšem k tomu, že osobní auta se začnou dálnicím vyhýbat stejně, jako se o to dnes už snaží kamiony a začnou jezdit po silnicích nižších tříd.

Ostatně moc velký časový rozdíl v tom nebude. A věřte, že vím o čem píšu. Na cestách strávím polovinu své pracovní doby

Náklaďákům se tedy dá díky značkám omezujícím určitou tonáž zamezit vjezdu přes silnice nižších tříd.

Jak to ovšem bude řešeno u osobáků? Vjezd bude povolen pouze místním a dopravní obsluze?

Zase nám bude dalším, bruselským zákonem znepříjemněn život.

Tak nějak mám pocit, že je to všechno postavené na hlavu.

Z jedné strany stát povoluje oficiálně komodity na kterých velmi těžce vydělává. Třeba pohonné hmoty, alkohol, cigarety. To je známá věc. Z druhé strany uživatele těchto komodit neustále perzekuuje. Ovšem musí opatrně.

Dodnes jsem nepochopil, proč třeba u cigaret je cena regulovaná státem. Stát si vezme DPH + daň z cigaret, ale cena krabičky je pevně daná. Pamatuji, že před 30-ti lety si koupil člověk krabičku v trafice za 8,-Kč a pokud šel večer do baru stála ho třeba 100,-Kč. Považuji to za diskriminaci obchodníků. Proč to stejné není u rohlíků?

Stát totiž z jedné strany pěstuje závislost - u tabáku, alkoholu a svým způsobem i u pohonných hmot a z druhé strany pečlivě hlídá, aby prodejce přežil, ale konzumenty perzekuuje.

Pečlivě si vybírá komodity, kde ví, že se jich lidé nejsou schopní vzdát, ale tak, aby to byla jen určitá skupina lidí a měl dostatek oponentů, kteří to k životu nepotřebují.

Pokud to ještě trochu rozvinu.

Kouření dle statistik propadlo cca 30% občanů. To znamená odpůrců je dostatek, aby to bylo dostatečně "demokratické" - ovšem také nevím o žádném referendu. Jen se zneužívá vlastně drogové závislosti pro zesměšňování kuřáků v rámci vyššího blaha ostatních. To, že je to závislost se v debatách nějak opomíjí, i když jsem teď sledoval několik debat odborníků na kouření, kteří jednoznačně říkají, že přestat kouřit dokáže jen pět lidí ze sta. Takže bijme tuto menšinu, dělejme z nich slabochy, ale tak to prostě není .... Vyžeňme je jako odpad společnosti, jako menšinu, která není IN.

Musí být člověk IN? Je tedy asi lepší za pomoci státních peněz (tedy peněz, které odvedeme všichni na daních), podporovat lesby, gaye a jiné menšiny a propagovat jejich pochody? Osobně to cítím naprosto kontraproduktivně. Chápu, že se někdo tak narodí, ale CHLUBIT se tím a podporovat to? Nerozbíjí se tím klasická rodina a to, že děti může mít prostě jen žena a muž, že to jinak nejde, ať se tyto komunity postaví třeba na hlavu? A ještě nám budou neziskovky tvrdit a kárat nás, že o tom nesmíme hovořit, protože by se cítili uraženi? Proč by se měli cítit uraženi?. Viděl někdy někdo, že by ze dvou samiček, nebo samečků byl nový jedinec (tedy pokud to nejsou hermafroditi, což lidský rod není)? Jaké mají tyto entity právo se dožadovat "přidělení" dětí jiných?

Ale vraťme se k dalším oficiální komoditám.

Alkohol.

Opět komodita, kde stát vydělává miliardy. Tady se dá pochopit, že alkoholik asi nebude příliš velkým přínosem pro společnost. No, a obyčejní konzumenti přisypou penízky do státního rozpočtu. Celkem OK.

Pohonné hmoty.

Mám pocit, že celá Evropa je postavena na produkci aut, necítíte to stejně? Kupujte nová auta a ty trošku starší vyhazujte, protože nesplňují emisní limity a bla, bla, bla. Emisní limity byly nesplnitelné a proto se automobilky uchýlily k podvodům.

A pokud stát nemohl vydělat přímo na autech, tak vymyslel další fintu. Auta jsou krásná, ale nejezdí bez pohonných hmot, a když už je mají, tak musí po něčem jezdit. A zdaňujme to! a zdaňujme to hodně!!

Co na tom, že peníze z dálničních známek nejdou do dopravy, co na tom, že peníze z tabákových výrobků nejdou do zdravotnictví. Jenže, kde už mají naši páni brát, když zdanění práce - ne daně - je jedno z nejvyšších v Evropě?

A tak prostě přidejme dalších dvacet tisíc úředníků a vymysleme zákony, které další peníze z lidí vytáhnou.

Omlouvám se za tento výlev, ale rád bych, aby jste pochopili za co nás obyčejné lidi tento stát má.

Za naprosté idioty, kteří budou sponzorovat jejich idiotské nápady. A bohužel mají pravdu ...

přeji krásný den

Autor: Ivo Gardavský | středa 31.5.2017 20:23 | karma článku: 38.56 | přečteno: 1721x

Další články blogera

Ivo Gardavský

Moje přítelkyně a tenis

Někdo má rád sport v jakékoliv podobě, někomu to neříká zhola nic a baví ho třeba geocashing, a někdo má rád ty vdolky. Ale abych začal úplně od začátku....

29.5.2017 v 20:55 | Karma článku: 12.26 | Přečteno: 490 | Diskuse

Ivo Gardavský

Nebyl teroristický útok v Manchesteru jen test?

Slovy státníků Evropských zemí - snad s výjimkou vedení Maďarska a Polska - si musíme zvykat na poměrně pravidelné teroristické útoky v zemích EU.

26.5.2017 v 21:18 | Karma článku: 42.34 | Přečteno: 1904 | Diskuse

Ivo Gardavský

Krátká paměť ČSSD

Je to tak. Už uběhl zhruba rok, kdy byla ČSSD pravomocně odsouzena k uhrazení dluhu panu Altnerovi. A situace dnes? Třeba takový pan ing. Seďa, poslanec za ČSSD za Zlínský kraj, nepokrytě lže a nemíní respektovat rozhodnutí soudu.

16.5.2017 v 18:23 | Karma článku: 48.02 | Přečteno: 10353 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Bohumír Kolář

říkanka o kloubech

Pro politiky je dnes nejdůležitější zabezpečení. Přispívá k jejich klidu, kdykoli jsou ohroženi... Zda to přispívá i k občanskému klidu, není jisté! Učme se trpělivosti, všechno vždycky nějak dopadne...

20.8.2017 v 17:00 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 6 | Diskuse

Adam Mikulášek

Z hodných kluků teroristy?

Jistě mnoho bývalých nacistů také kdysi bylo spořádanými lidmi, než se nechali Hitlerovou propagandou strhnout, aby nenáviděli své někdejší židovské kamarády, spolužáky či kolegy.

20.8.2017 v 16:15 | Karma článku: 23.73 | Přečteno: 344 | Diskuse

Šárka Bayerová

Zrazená královna

Ač byla vnučkou jedné z nejslavnějších a nejmocnějších královen, budoucí tchyni připadala málo urozená. A taky ji ve Španělsku nechtěli hlavně proto, že ve své krvi nesla dost hroznou nemoc. Hemofilii.

20.8.2017 v 12:44 | Karma článku: 21.31 | Přečteno: 446 | Diskuse

Jan Matějů

Proč nevolit Andreje Babiše. Lišky mění srst, ne svoje zvyky

Andrej Babiš má být obviněn v případu čerpání dotací na farmu Čapí hnízdo. Od pana Babiše neslyšíme nic jiného než křik, že je to proti němu spiknutí celého systému a snaha odstranit ho z politiky.

20.8.2017 v 10:18 | Karma článku: 25.09 | Přečteno: 609 | Diskuse

Tomáš Vyoral

Semknutí? Houby. Na potížisty v depresi jedině islámskou linku bezpečí!

Zatímco prominenti všech zemí se semkávají, neztrácejí odvahu, nevzdávají se evropských hodnot a poslední hodiny nevědí, zda na Twitteru kondolovat dřív Španělsku, Finsku nebo Německu, já mám návrh řešení. Islámskou linku bezpečí!

20.8.2017 v 10:17 | Karma článku: 38.97 | Přečteno: 1108 | Diskuse
Počet článků 128 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2190

Mimo práce co mě živí, tak mě baví muzika, takže snad trochu skladatel, textař, muzikant.

Občas cítím potřebu se vyjádřit ke kontroverzním tématům.

Mimoto se snažím podívat na věcí jiným pohledem než všichni ostatní a třeba i nepříjemné zkušenosti obrátit v žert.

Zkrátka brát ten život s nadhledem.

A to přeji i Vám všem ostatním.

http://bandzone.cz/repass



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.